REGULAMIN

Pierwszy dzień na forum? Zapraszamy do powitalni i zapoznania się z regulaminem forum. Bywalczynie mogą tu dzielić się opiniami i pomysłami dotyczącymi forum i portalu.
Zablokowany
Awatar użytkownika
doominika
super forma
super forma
Posty: 2912
Rejestracja: 14 paź 2004, o 00:00
Lokalizacja: Londyn

REGULAMIN

Post autor: doominika » 28 sty 2010, o 22:12

REGULAMIN FORUM

Forum jest częścią portalu Kobiety Kobietom. Korzystanie z forum jest możliwe po zaakceptowaniu Regulaminu Portalu oraz zapisów Regulaminu Forum.

Czytanie forum dostępne jest dla wszystkich Użytkowniczek. Niektóre działy Forum dostępne są tylko dla Zarejestrowanych Użytkowniczek. Umieszczanie treści na Forum dostępne jest tylko dla Zarejestrowanych Użytkowniczek.
Forum jest ogólnie dostępne w internecie. Dodanie przez Użytkowniczkę wypowiedzi w postaci posta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na jej publikowanie na niniejszym Forum. Udział w dyskusji na forum jest dobrowolne.

OBOWIĄZKI I PRAWA UŻYTKOWNICZEK

Forum w sposób szczególny spełnia misję forum polegającą na tworzenie przestrzeni przyjaznej dla kobiet, w szczególności tych, które określają się jako lesbijki i biseksualistki. Forum ma na celu integrację, rozrywkę oraz wymianę myśli i informacji ważnej dla tej grupy.

Użytkowniczki Forum przyjmują do wiadomości, że Forum różni się od czatu i prezentowane w nim treści powinny mieć charakter dłuższych wypowiedzi, zrozumiałych dla pozostałych Użytkowniczek w długim czasie.

Zakazuje się "wywlekania" spraw osobistych na publicznym forum oraz ataków personalnych na inne użytkowniczki - takie zachowanie będzie karane wyrzuceniem z forum.

Temat wątku powinien być możliwie krótki i reprezentatywny dla jego zawartości. Przed założeniem nowego tematu należy sprawdzić czy istnieje podobny i tam zamieścić swój post.

Posty w miarę możliwości powinny być napisane z użyciem zasad ortografii, nie wymaga się stosowania polskich znaków diakrytycznych.

Posty można edytować po ich umieszczeniu na Forum. Zabrania się edycji postów w sposób zmieniających ich sens, co sprawiłoby że zamieszczone odpowiedzi nie będą dotyczyły tematu, lub nie mają punktu odniesienia. Niektóre z działów forum nie dają możliwości edycji postów, prosimy o używanie funkcji "Podgląd" przed wysłaniem.

MODERACJA

Moderacja Forum polega na usuwaniu, przenoszeniu, łączeniu, rozdzielaniu lub blokowaniu postów i wątków. Moderatorki kierują się najlepszą wolą i subiektywną oceną sytuacji używając narzędzi dostępnych w panelu moderacji i administracji Forum.

Forum podzielone jest na działy określone funkcję. W zależności od funkcji danego działu określa się sposób moderacji treści umieszczanych przez Użytkowniczki.

HYDE PARK – Fora tematyczne związane z misją informacyjną portalu. Na tych forach poruszamy sprawy ważne dla społeczności Portalu. Użytkowniczki zobowiązane są do umieszczania treści zgodnie z opisem Forum. Temat wątku musi w sposób odpowiedni opisywać jego treść. Odpowiedzi na posty powinny wiązać się z tematem. W tym dziale może być wyłączona funkcja edycji postów. Moderatorki z uwagą moderują treści zamieszczone przez Użytkowniczki. Wyjątkiem w HYDE PARK są "Towarzyskie", gdzie nie określa się tematyki oraz "Związki – rozwiązki" gdzie ze względu na problematykę dopuszcza się umieszczanie wątków na pozornie omawiane już tematy.

CAFE W SZLAFROKACH – Fora służące ogólnopojętej rozrywce. Moderatorki moderują posty w stopniu umiarkowanym.

REGIONALNE – Te fora służą integracji. Zastosowano tu podział na regiony, który ma ułatwić kontakt i realne spotkania Użytkowniczek poza Forum. Przedstawicielki miast, uczelni itp. zakładają wątki z tematem określającym miejsce spotkań. Dopuszcza się tworzenie wątków zawiadamiających o spotkaniach i imprezach, w tym przypadku w temacie powinna być także podana data. Moderatorki moderują te fora w najmniejszym stopniu, pozwalając Użytkowniczkom planowanie, wspominanie i wzajemne poznawanie się. Wątki z zaproszeniami na imprezy mogą być przesuwane do archiwum jeśli nie występuje w nich dyskusja od dwóch tygodni po zakończeniu imprezy.

FORUM O PORTALU – Forum o technikach, problemach z używaniem Forum i Portalu oraz sugestie dotyczące działania Portalu. Forum moderowane I czytane przez Moderatorki z uwagą. Moderatorki zastrzegają sobie możliwość nie odpowiadania w tym forum. Porad dotyczących użytkowania forum może udzielać każda Użytkowniczka Forum, jest to mile widziane.

SYSTEM ZGŁOSZEŃ

Forum udostępnia system zgłoszeń, dzięki któremu każda użytkowniczka może zgłosić do moderacji treści niezgodne z Regulaminem. Służy do tego opcja "zgłoś ten post" widoczna w prawym górnym rogu każdego postu i oznaczona czerwonym wykrzyknikiem wpisanym w trójkąt. Moderatorka podejmuję niezależną decyzję o przedmiocie zgłoszenia i środkach jakie zastosuje.

BLOKADA I USUWANIE KONT

Użytkowniczki nie mogą usuwać swojego konta na forum. Moderatorki nie usuwają kont, ani postów na życzenie. Prosimy o rozważne korzystanie z forum.

W określonych przypadkach Moderatorki mogą zablokować konto Użytkowniczki na Forum. Blokada ta nazywana jest Banem i jest czasowa lub trwała. Bana dostaje osoba nie konto, dlatego zabrania się zakładania kolejnych kont w celu umieszczania treści na Forum. W przypadku klonowania kont Banem może być objęty adres IP.

Bana natychmiastowego i trwałego dostaje Użytkowniczka, która w pierwszym poście nie stosuje się do Regulaminu.

Ban czasowy dostaje Użytkowniczka, która nie stosuje się do, ma on na celu pomóc Użytkowniczce w nabraniu dystansu, dać czas na przemyślenia I zaoszczędzić Moderatorkom trudu moderacji. Ban czasowy może trwać od 5 minut do miesiąca, o czasie blokady decyduje Moderatorka.

Przed przyznaniem Bana Moderatorka może podjąć próbę uświadomienia Użytkowniczki o łamaniu Regulaminu przez system ostrzeżeń. Użytkowniczka ostrzeżona zobowiązana jest natychmiast do zaprzestania umieszczania treści niezgodnych z Regulaminem. Mając na uwadze fakt, że Forum ma kilka Moderatorek, które przebywają na nim w różnym czasie przyjmuje się zasadę, że osoba z dwoma ostrzeżeniami przyznanymi w ciągu dwóch dni dostaje Bana na tydzień.

Forum udostępnia system Prywatnych Wiadomości - PW. Treści które mają być udostępnione tylko jednej osoby należy wysyłać korzystając z tego systemu. Odbiorczyni PW niezgodnej z Regulaminem, może ją zgłosić do Moderatorek.

REKLAMACJE

Moderatorki nie mają obowiązku tłumaczyć swoich decyzji moderacyjnych na Forum, ani przez PW.
Wszelkie zażalenia związane z działalnością moderatorek można zgłaszać do Japonki na e-mail: japonka@les.art.pl.

Lista Moderatorek Forum wraz z uprawnieniami dostępna jest na odpowiedniej stronie.

Właścicielka zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu Forum w każdym momencie poprzez zamieszczenie jego zaktualizowanej wersji na Forum.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2015, o 20:41 przez Japonka, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód: zmiana regulaminu w dniu 26.05.2015
Viva la revolución
Zablokowany