Donald Trump nie chce finansowania organizacji promujących aborcję za granicą

Nowy prezydent USA jednym podpisem przywrócił zakaz finansowania zagranicznych aborcji z funduszy federalnych.

Data publikacji w portalu: 2017-01-25
Podoba Ci się artykuł? Możesz go skomentować, ocenić lub umieścić link na swoich stronach:
Aktualna ocena: ocena: 3 /głosów: 1
Zaloguj się, aby zagłosować!
OPINIE I KOMENTARZE+ dodaj opinię  

wietrzna-panna2017-01-30 17:03
komuś się nie podoba że robi to co uważa za słuszne?

wietrzna-panna2017-01-30 17:05
W sumie ...nie znam żadnej kobiety, która by była za mordowaniem własnych dzieci więc Tramp zatwierdził co jest oczywiste.

vampirka2017-01-31 19:54
Oczywiste? Jakim prawem zabrania kobietom aborcji!! Kolejny powód, dla ktorego nienawidzę tego pajaca. Popieram aborcje w 100% to kobieta decyduje o własnym ciele, a nie "pan prezydent" :/

amorficzna2017-01-31 21:21
Ja również popieram aborcje i osobiście znam kobietę, która jej dokonała, więc żadnych oczywistości w tym temacie nie ma.

wietrzna-panna2017-01-31 21:51
Kolejna panna gloryfikujaca głupotę i brak odpowiedzialności...Nie żyjemy w zacofaniu. Wiemy co i jak i skąd się bierze. Jeśli mimo tej świadomości zachodzimy w ciążę i jedyne na co nas stać to zamordowanie człowieka , który powstał, kim jesteśmy ? Za nasz brak odpowiedzialności, nasze niedopatrzenie, nasz błąd zamordujemy sobie niewinnego człowieka. Brawo... Przekonajcie mnie proszę...żebym rozumiała morderczynie, dumne z mordowania innych ludzi.rn To trąci psychopatią...nieprawdaż ? Mylę się ?...Zabijcie mnie...niewiele jestem starsza od tych maluczkich. Przeszkadzam...mam inne zdanie...Ciekawa jestem konsekwencji tej polemiki...Dziękuję portalowi za możliwość wyrażenia swojego zdania.

vampirka2017-01-31 22:33
Jakie mordowanie człowieka? Płód to nie człowiek, to zlepek komórek. rnOsobiście nie będę miała takich problemów, bo z kobietą nie wpadnę - logiczne. Ale są osoby, które po prostu "wpadają" mimo, iż się zabezpieczały. I co skoro nie chcą dziecka, nie chcą być w ciąży ani rodzić to mają sobie zrujnować życie, bo tak się jakiemuś panu "z góry podoba"?rnNie popierasz aborcji - ok Twoje zdanie, więc po prostu jej nie rób i tyle, ale pozwól innym decydować o sobie i własnym ciele. rnRównież znam kobietę, która dokonała aborcji i nie jest jakąś morderczynią i psychopatką za jaką ją zapewne uważasz. Jest normalną, sympatyczną osobą, pewnie sama byś ją polubiła dopóki nie dowiedziałabyś się co zrobiła i nie osądziłabyś jej za przeszłość.

wanderlust2017-02-01 07:45
Aborcja jest to bardzo ładne, delikatne określenie ludobójstwa. Odkąd zaczęto mówić o tym głośno i ograniczać możliwość legalnej aborcji, nagle stało się to tematem dyskusji, który ciężko jest poruszyć wśród osób o skrajnych poglądach za i przeciw. Moim zdaniem (i wolałabym, aby nikt nie podważał i nie przekonywał mnie do swoich poglądów, bo tym bardziej się one nie zmienią), każda istota ma prawo do życia. Ja też nie byłam planowanym dzieckiem i mimo wszystko, moim rodzicom nie przyszło nawet do głowy dokonywanie aborcji. Z wiekiem coraz bardziej chcą zacieśniać ze mną więzi, żebym o nich nie zapomniała, gdy będą już w podeszłym wieku i to jest wspaniałe. Nowa istota ludzka zmienia wszystko. rnŚwieżo poczęte dziecko nazywa się płodem - to jest uprzedmiatawianie istoty ludzkiej, co uważam za bolesne i niesprawiedliwe. Jeżeli ktoś decyduje się na seks, w momencie, gdy istnieje szansa na zapłodnienie, to należy wziąć za to pełną odpowiedzialność. Są przecież różne formy antykoncepcji, począwszy od zwykłego kalendarzyka, a skończywszy na najnowocześniejszych formach zabezpieczenia. Człowiek nie jest zwierzęciem i może powstrzymać się od popędu seksualnego i wcale to nie jest takie trudne. Przykre jest to, że niektóre kobiety robią z siebie męczennice, bo żeby w sposób "ludzki" mogły zabić swoje dziecko tylko zagranicą. Nie wiem jak to zostanie dalej roztrzygnięte w USA, ale dobrze, że w końcu ktoś zauważył, że ważny jest mały, bezbronny człowiek.rnZnam dziewczynę, która dokonała aborcji i to całkiem niedawno i jedynym powodem, dla którego to zrobiła, to nieodpowiedni partner, z którym od dawna jej się nie układało. Twierdzi, że wcale tego nie żałuje, choć był moment, gdy się załamała i gorzko płakała na widok swojej koleżanki, która w tym samym czasie zaszła w ciążę i nie usunęła poczętego dziecka. Jeśli chodzi już o jakąkolwiek możliwość aborcji, rozumiem wyjątki, gdy dziecko zostało poczęte z gwałtu lub jest na tyle upośledzone, że nie będzie w stanie przeżyć, choć świetnym przykładem jest Nick Vujicic, który bez rąk i bez nóg jest wspaniałym mężem i ojcem. Taki oto człowiek mógł zostać wyskrobany, a stał się inspiracją dla wielu osób. Nie chcę nikogo przekonywać do zmiany poglądów, bo zapewne moja opinia niewiele zdziała. Każdy ma prawo myśleć co chce.

vampirka2017-02-02 01:42
A moim zdaniem każdy ma prawo decydować o sobie. Kobieta nie jest chodzącym inkubatorem, to jej ciało i ma prawo z nim zrobić, co chce.

wanderlust2017-02-02 06:59
Vampirka, swoje zdanie już chyba wyraziłaś wcześniej prawda? Nie musisz powtarzać 2 razy :)

vampirka2017-02-03 00:14
Chodziło mi o to, że traktujesz kobietę przedmiotowo. Wlasnie jak jakiś inkubator, a nie osobę, która ma własne plany, własne życie.

wanderlust2017-02-03 07:36
Właśnie zarzuciłaś mi coś, to w Twoim mniemaniu ma charakter uprzedmiatawiania kobiety w stanie błogosławionym. Proszę Cię, weź odpowiedzialność za to co mówisz i zrozum, że KAŻDY ma prawo sądzić inaczej i to, że moje zdanie jest sprzeczne z Twoim, wcale nie znaczy, że traktuję kobietę przedmiotowo. W moim odczuciu ja mogę powiedzieć, że dążysz do LEGALNEGO ZABIJANIA nienarodzonych dzieci. Określiłaś płód zlepkiem komórek... a Ty kim jesteś, jak nie zlepkiem komórek?

wietrzna-panna2017-02-03 15:18
Wanderlust, Mała, "zawołać nasze kobiety ?"rn Anię, Agnieszkę , Magdę, Kamę, Nelę Idę Dorotę, Małgorzatę ,Honoratę ...Zawołać ?rn Ile z was. Ile z nas bo ja tak, płacząc do poduszki, Boga prosiło o cud poczęcia. Ile z nas tuląc swoją ukochaną, prosiło Boga by stał się cud i by z was, powstało nowe życie?rn Ile z nas oddało by wszystko za krew z naszej krwi i ciało z naszych ciał a tutaj co ...patrzycie tylko jak Mała stanęła w obronie nas kobiet . Patrzycie bez słowa jak Mała broni naszej godności ?rn Nie staniecie za nią ? Wszak broni i waszego prawa do życia, do wolności , miłości...rn Jesteście za światem w którym każdy ma prawo żyć czy do świata , który już był, który symbolizuje Auschwitz, w którym jedni mieli prawo żyć a inni nie.rn Mała...nawet jeśli ich nie zobaczysz "wszystkie nasze kobiety " parafrazując Stachurę, przyjdą Ci na pomoc. Nie bój się. Śmierć została pokonana chociaż udaje wciąż ,że ma władzę.

vampirka2017-02-03 16:01
Godność to wolność wyboru, to prawo do decydowania o sobie, a nie bycia zmuszanym do czegoś czego sie nie chce. rnJak dla mnie ciąża to przekleństwo, a nie błogosławieństwo i zmuszanie kobiety do niszczenia własnego ciała jest znęcaniem sie nad nia.

vampirka2017-02-03 16:01
Godność to wolność wyboru, to prawo do decydowania o sobie, a nie bycia zmuszanym do czegoś czego sie nie chce. rnJak dla mnie ciąża to przekleństwo, a nie błogosławieństwo i zmuszanie kobiety do niszczenia własnego ciała jest znęcaniem sie nad nia.

wanderlust2017-02-03 20:38
Ciąża to przekleństwo!? Straszna ta nasza Matka Natura...

vampirka2017-02-03 23:21
Tak, zebys wiedziała - straszna. Jak juz to faceci powinni rodzic. I tak sa brzydcy.

wanderlust2017-02-04 11:23
Po co tak to roztrząsasz, skoro i tak związując się z kobietą, poprzez seks z nią, nie będziesz miała dzieci? :)

Altena_Q2017-02-04 13:56
teraz rozumiem posty Wanderlust, jako "nieplanowane" dziecko, broni tymi postulatami swojego prawa do życia i swojej wartości jako człowieka. Swiadomość, że nie było się dzieckiem oczekiwanym, planowanym, jest dla wielu ludzi trudna i podkopuje ich poczucie wlasnej wartości. Podczas gdy wielu ludzi, chcianych i planowanych, wie, że oni nie prosili się na świat, z jednej strony, więc pomysł, że mieli by się nie narodzić, nie wydaje im się straszny. W całej tej wojnie chodzi o kontrolę nad ciałem kobiety, która trwa już dobre parę tysięcy lat, od kiedy mężczyźni zorientowali się w jaki sposób rodzą się dzieci. Kontrola nad czyjąś płodnością, seksualnością, to władza. I ta władza wymyka się dzisiaj im z rąk. Z drugiej strony mamy problem "prawo do życia dla płodu za cenę olbrzymiego cierpienia świadomego dorosłego". Co jest ważniejsze? Każdy, kto posiada odrobinę wiedzy naukowej wie, że świadomość iluchś nierozwiniętych komórek zapłodnionego jajka nie daje się porównać ze świadomością człowieka. Przeciwko temu stoją religię, dogmaty, i znowu, ten sam proces utrzymania władzy nad ciałem kobiety. To ten sam proces, który każe ekstremistom zakazywać kobietom edukacji. Podczas gdy każdy cywilizowany człowiek nie będzie chciał skazywać drugiego człowieka na cierpienie. Każdy także ma wybór, ratowania siebie, swojego ciała, uznania siebie i swojego prawa do życia za ważniejsze, niż tego zarodka w brzuchu. Można emocjonalnie uważać zarodki za ludzi, ale obiektywnie, jeszcze nimi nie są. Tak mowi nauka. Religie, to inny temat. Kompleksy na punkcie niekochających rodziców i bycia nieplanowanym, to też, zupełnie inny temat.

wanderlust2017-02-04 15:35
@Altena_Q nie, nie rozumiesz :)

wietrzna-panna2017-02-04 16:04
Altena_Q ...trzeba przyznać ,że pokazałaś klasę...jakiej tu zobaczyć bym się nie spodziewała. Żałosna, głupia, analiza psychologiczna mająca za zadanie uderzyć interlokutorkę ale nie wnosząca niczego do dyskusji była w Twoim wykonaniu aktem, rozpaczy . Nie masz argumentów przeciw. Daruję sobie analizę pseudonaukową w Twoim wykonaniu. Każdy kto posiada elementarną wiedzę wie ,że albo coś jest albo tego nie ma. Człowiek albo istnieje albo nie istnieje jak i każde inne życie we wszechświecie. Trzeba być totalną ignorantką głosić poglądy jakimi nas tu obryzgałaś.rn Jednak być może jestem głupsza niż mi się wydaje więc proszę podaj .dziesięć niekwestionowanych autorytetów naukowych , które dowodzą że człowiek ...wg Twojej teorii nie jest nigdy człowiekiem ,bo niby kiedy nim się wg Ciebie staje?rn W drugim miesiącu, piątym setnym ? rn I jeszcze jedna prośba . Religie zostaw w spokoju. Do tego czy i kiedy powstaje człowiek, religia nic nie ma. Gdyby było inaczej...czy istnieli by ateiści ?....Poczynali by sią tylko głęboko wierzący...rn Myślę ,że powinnaś przeprosić Małą za wycieczkę osobistą. Ufam ,ze stać Cię na zachowanie jakiegoś poziomu . Dziękuję.

Altena_Q2017-02-04 17:19
erm, to ja tu chyba czegoś nie rozumiem, bo nie pisałam ani do Interlokutorki, ani do tojestnick, ale jak widać, nicki mnozą się na tym portalu chyba przez pączkowanie :) Odpowiadalam na posta napisanego przez wanderlust i być może ona zrozumie, że nie było moim celem jej obrażać, i nie potrzebuje adwokatów :) Prawdą jest, że za każdym z postów kryją się utajone wycieczki osobiste, z tym, że do sebie samego, podświadome odnośniki do własnych przeżyć. Czasami trzeba mieć odwagę spojrzeć w oczy samemu sobie, to się odkryje, dlaczego tak bardzo potrzebuje się mówić innym, jak mają żyć. rnTemat aborcji, i nie tylko ma ten problem, że gdzie zaczynają się emocje, kończy się logiczne myślenie. Zatem, skoro wymaga się go od innych, samej czas zacząć :)

vampirka2017-02-04 23:32
Altena_Q W 100% się z Tobą zgadzam. O to mi chodziło, ale dużo ładniej to ujęłaś ;)rnWanderlust to, że mnie ten problem nie dotyczy bezpośrednio nie oznacza, że nie dotyczy mnie wcale. Tu właśnie chodzi o to, że ktoś próbuje ingerować w wolność kobiety i jej prawo do decydowania o sobie. Jako kobieta będę zawsze sprzeciwiać się jakimkolwiek próbom ograniczania ich wolności. Skoro już patrzymy na zlepek komórek jak na człowieka to dla wyrównania rachunków zabrońmy facetom masturbacji. Przeciez wtedy tyle potencjalnych istnień ginie, to dopiero ludobójstwo!rnNajbardziej nie rozumiem tego jak kobiety mogę być przeciwko innym kobietom i popierać pozbawianie ich możliwości decydowania o sobie :|

wanderlust2017-02-05 00:51
Mamy tyle środków antykoncepcji, że nie trudno zapobiec ciąży. Jestem w stanie zrozumieć aborcję po gwałcie, ale z wygody? W żadnym wypadku. Zmierzamy do takich czasów, gdzie wartość życia ludzkiego jest stawiana niżej niż kariera i wygoda ;)

wanderlust2017-02-05 00:54
Co do Twojego błędnego myślenia vampirka... plemnik to nie komórka :) ktoś tu ma braki z lekcji biologii. Dopiero połączenie komórki z plemnikiem tworzy zarodek. Określanie brzucha kobiety inkubatorem, nie jest czymś obraźliwym, dlatego, że inkubator jest miejscem, które stwarza mikroklimat dla przedwcześnie narodzonych dzieci. Naprawdę, ogarnij wiedzę, zanim zaczniesz paplać.

wietrzna-panna2017-02-05 08:38
Altena_Q gdyby tak pojawiły się u Ciebie jakieś merytoryczne argumenty ale widać ich po prostu nie ma...a z pustego ...pewnie nie wierzysz wiec napisze ze nikt nie naleje.

vampirka2017-02-05 16:24
Z Wikipedii proszę: "Plemnik, spermatozoid – gameta męska, haploidalna komórka rozrodcza wytwarzana przez gonadę osobnika płci męskiej służąca do rozmnażania płciowego."rnA nazwanie kobiety inkubatorem jest obraźliwe. Chyba, ze nie masz nic przeciwko byciu uprzedmiatowioną. Dla mnie kobieta ma wartość, nie jest narzędziem do produkcji dzieci. Dla Ciebie widać inaczej. P.S. jesli ktoś tu papla to Ty, bo środki antykoncepcyjne są niestety zawodne, ogarnij realia.

wietrzna-panna2017-02-05 20:45
vampirkarn Środki antykoncepcyjne bywają zawodne i to Twoim prawem daje Ci prawo do mordowania. Powiedź to otwartym tekstem :" Chce mieć prawo do mordowania ludzi ,którzy przeszkadzają w realizacji moich planów ". Po co używasz jakiś substytutów. W temacie ciąży, podstawą jest odpowiedzialność za to co się robi i ewentualne konsekwencje. Jeśli nie jesteś w stanie wziąć na siebie tego ciężaru, jako osoba niepełnosprawna winna byś być pozbawiona prawa do współżycia. Może się mylę ? Osoby niepełnosprawne umysłowo, nie potrafiące trafnie określić dobra i zła, nie mogą tworzyć związków a Ty żądasz takiego prawa bez brania odpowiedzialności za swoje postępowanie?

vampirka2017-02-05 21:59
Dla mnie nie jest mordowaniem pozbywanie się pasożyta ze swojego ciała, bo tym jest płód. Nie mysli, nie posiada autonomii. I tak, fakt, że środki antykoncepcyjne bywają zawodne daje prawo do usunięcia płodu, aby kobieta nie niszczyla sobie życia i ciała. To jej ciało i ona o nim decyduje.rnZłem jest zmuszanie kobiety do niszczenia swego ciała jesli tego nie chce. Osoby niepełnosprawne umysłowo nie mogą nawet same o sobie decydować, nie potrafią same o siebie zadbać, ogarnąć podstawowych spraw, więc jak miałby razem funkcjonować w związku? A tak na marginesie to aborcje są np tutaj nie legalne, ale z ich załatwieniem nie ma większego problemu. Tak samo jak z załatwieniem tabletek poronnycg. Ale mi chodzi o sam fakt, ze ktoś ubzdurał sobie, iż moze decydować o wolności kobiety.

Altena_Q2017-02-05 22:06
Vampirka, w tej "dyskusji" nie chodzi o aborcję, tu jest jedynie przykład wylewania z siebie frustracji i szukania kogoś, na kim można się wyżyć. Chwilowo każdy popierający aborcję staje się wrogiem nr jeden, jutro będzie to każdy ateista, pojutrze jeszcze ktoś inny. Przecież samotność i nieleczona depresja muszą znaleźć jakieś ujście, a nazwanie obcego człowieka, anonimowo, w internecie, mordercą, robi dobrze choremu ego. Ja szczerze życzę tj... erm, wietrznej pannie, aby poukładała sobie w życiu, wtedy nie będzie musiała tak bardzo szukać po forach, kogo by tu jeszcze znienawidzieć.

katarzyna24642017-02-07 16:18
Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią Wanderlust.Odpowiedzialność za życie, które poczynam uprawiając sex/ bez względu na to, czy jestem kobieta, czy mężczyzna/ spoczywa na mnie.Nieważne czy jestem katoliczka, buddystka, czy agnostyczka.To nie ma nic do rzeczy.Aborcji nie można traktować, jako środka antykoncepcyjne go, a niestety niektóre kobiety tak do niej zaczynają podchodzić. Życie ludzkie jest czymś więcej, niż zlepkiem komórek. A od kiedy zaczyna się życie? Moim zdaniem najlepiej rozwiązali to zagadnienie buddyści- dzień urodzin to dzień poczęcia.

OnaSama3X2017-02-08 04:10
Rozumiem drogie dziewczeta, ze wszystkie przeciwniczki aborcji, jak jeden maz jesteście vegankami?? Bo jako takie zagorzałe obronczynie zycia poczetego, nie tkniecie mam nadzieję miesa, jajek itp.. w koncu to zywe stworzenia, ktire ktos zabija dla zaspokojenia glodu, a czesto zwyklego apetytu na nie...

wanderlust2017-02-09 07:28
Tak jakby zgadłaś :)

justsomebody102017-02-11 13:37
Z tym buddyjskim postrzeganiem poczęcia jako daty narodzin człowieka to wcale nie takie proste rozwiązanie. Nawet wielu księży uważa za moment poczęcia nie połączenie się komórki jajowej i plemnika, ale dopiero zagnieżdżenie się w ścianie endometrium, bo dopiero wtedy możliwe jest utrzymanie ciąży. Jeśli do zagnieżdżenia - z różnych powodów - nie dojdzie organizm kobiety w naturalny sposób wydala zarodki, najczęściej w ogóle tego nie podejrzewając.

justsomebody102017-02-11 13:52
Posługiwanie się przykładem N. Vujicica nie ma, moim zdaniem, większego sensu, bo to jest wyjątek na tle setek tysięcy niepełnosprawnych. Od dzieciństwa był otoczony opieką, wsparciem, mieszkał w kraju, który nie ma większych problemów z opieką medyczną. Na jednego niepełnosprawnego Vujicica przypadają setki tysięcy niekiedy ciężej upośledzonych dzieci, które dogorywają w sierocińcach w Rosji, w krajach azjatyckich, afrykańskich, gdzie traktowane są gorzej niż przedmioty. Faszeruje się je tylko lekami i podaje, byle jak, jedzenie i tyle. Brud, smród, udręka, cierpienie. Zresztą nawet w krajach europejskich, zwłaszcza wschodnich, różnie to wygląda i nawet jeśli niezdolne do samodzielnego życia dzieci są pod opieką rodziców, to po ich śmierci zostają same. Nie wspomnę już o tych niepełnosprawnych, które nie mają żadnych możliwosci przeżycia i po urodzeniu żyją w bólu przez kilka dni albo miesięcy.


Dopisywanie opini, tylko dla zarejestrowanych użytkowniczek portalu

Zaloguj się

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

© KOBIETY KOBIETOM 2001-2024